Будучи одним із винаходів, які разюче змінили життя людства, інтернет приніс безліч користі. Люди знайомляться, обмінюються інформацією, розвивають бізнес, а в деяких країнах за допомогою мережі організовують цілі революції.
Чи йдуть наші депутати в ногу з часом? Наскільки відкриті народні обранці перед суспільством та доступні для свого виборця?
АПН дослідила активність та присутність депутатів Кіровоградських обласної та міської рад у соціальних мережах та кіровоградській блогосфері.
Ми дослідили наявність кіровоградських депутатів у трьох найпопулярніших соціальних мережах: Вконтакте, Одноклассники та Facebook. Кожна зі згаданих соцмереж має певні особливості:
-Вконтакте зазвичай користується молодь. Соцмережа в першу чергу призначена для розваг. Там можна знайти багато музики, відео, фільмів тощо, а також знайти спільноти людей за певними інтересами.
-Одноклассники – цією мережею користуються переважно люди більш старшого віку, з метою пошуку давно втрачених контактів. Це мережа ностальгії та спогадів.
-Facebook – мережа найбільш інтелектуальна. Нею користуються більшість журналістів та громадських діячів. Тут поширюють цікаву і часом важливу інформацію, ведуть дискусії, шукають однодумців.
Отже, Кіровоградська обласна рада налічує 100 депутатів.
У обласній раді створено фракції Партії Регіонів (61 чол.), Батьківщини (12 чол.), Народна партія (9 чол.), Спільний дім та КПУ (по 5 чол.). 8 чоловік не входять до жодної з фракцій.
Кіровоградська міська рада має 76 депутатів. З них 38 – ПР, 15 – Батьківщина, та по 7 депутатів мають групи Спільний дім та Єлисаветград.
- Активність у соцмережах. Облрада.
1.Партія Регіонів – 19 (5/18/7)
1.ВО Батьківщина – 6 (0/4/4)
2.Спільний дім – 3 (0/1/2)
3.КПУ – 1 (0/1/0)
4.НП – 1 (0/1/0)
Позафракційний – 1 – в однокласниках
- Активність у соцмережах. Міськрада.
1.Партія Регіонів – 19 (1/15/3)
2.ВО Батьківщина – 6 (4/6/5)
3.Спільний дім – 3 (0/3/2)
4.Єлисаветград (УДАР) – 2 (1/1/1)
Позафракційні – 6 (2/5/1)
Серед депутатів найпопулярнішою соцмережею є Однокласники. Найменш популярною виявилась Вконтактє.
- кількість юзерів соцмереж
Зі 100 депутатів облради соцмережами користується 31. У міськраді – із 76 – 35. Депутати міськради прогресивніші і ближчі до народу у інтернеті.
- активність фракцій і груп у відношенні до кількості депутатів:
Зрозуміло, що найбільше юзерів соцмереж має фракція Партії регіонів, адже вона має найбільше депутатів.
Але ми вирішили з’ясувати, яка із фракцій є найпродвинутішою в інтернет-комунікаціях.
Міська рада:
1.Партія Регіонів – 39% (38чол./15 юзерів)
2.ВО Батьківщина – 53% (15чол./8 юзерів)
3.Спільний дім – 57% (7чол./4 юзера)
4.Єлисаветград – 25% (8чол./2 юзера)
5.позафракційні – 75% (8чол./6 юзерів)
Обласна рада:
1.Партія Регіонів – 13% (61чол./19 юзерів)
2.ВО Батьківщина – 50% (12чол./6 юзерів)
3.Спільний дім – 60% (5чол./3 юзера)
4.КПУ – 20% (5чол./1 юзер)
5.НП – 11% (9чол./1 юзер)
6.позафракційні – 13% (8чол./1 юзер)
Можемо констатувати, що найбільше соцмережами користуються опозиційні політичні сили – Батьківщина та Спільний дім. Вони обмежені у доступі до інших ЗМІ і мають значно менший ресурс, тому користуються доступнішими шляхами поширення інформації.
ПР у міськраді має вищий показник використання соцмереж, ніж їхні колеги у облраді. Це можна пояснити молодшим віком міських обранців та різними електоральними групами у місті та області (у місті значно більше активних користувачів інтернету).
- Активність у блогах:
1. Партія Регіонів – 4 (91)
2.ВО Батьківщина – 2 (73)
3.Спільний дім – 1 (9)
Ми дослідили дві блог-платформи (УЦ та Гречка). Найбільше блогерів має ПР, але найактивніший блогер – представник ВО «Батьківщина». Лише він один користується обома блог-платформами (дублюючи пости у своїх сторінках).
Наявність сторінок або груп партійних осередків у соцмережах.
Провівши дослідження наявності/відсутності груп та сторінок партійних організацій, ми виявили, що жодна з партій, що представлена у обласній та міській радах, не веде таких сторінок.
З парламентських партій такі сторінки мають УДАР та ВО «Свобода» - у кожної одразу у двох мережах (Facebook та Вконтакте). Однак в УДАРу, на відміну від Свободи, група Вконтакте переіменована в «УДАР-кидалово» з відповідним вмістом.
Висновки:
Підводячи підсумки, слід зазначити загальну картину роботи політичних сил в інтернет-просторі. Лише третина народних обранців користується соцмережами. Переважна більшість з них не веде свої профілі системно. Більшість з депутатів завели профілі у мережі Однокласники, що свідчить, з одного боку, про розважальну мету таких сторінок, з іншого – про те, що вони в переважній більшості не орієнтуються на молодіжну аудиторію.
Найбільшу активність у соціальних мережах у відсотковому співвідношенні до кількості депутатів виявляють представники опозиційних політичних сил: ВО «Батьківщина» та «Спільний дім». Найбільшу кількість депутатів, що користуються соцмережами, має Партія регіонів.
Партія Регіонів також є лідером за кількістю блогерів, Однак найактивнішим блогером серед кіровоградських депутатів є представник партії «Батьківщина».
Рекомендації:
1)Вважаємо за потрібне рекомендувати партіям збільшити свою присутність у соціальних мережах;
2)Забезпечити постійний зв'язок виборця з партійною організацією через соцмережі, шляхом створення сторінок та груп партійних організацій;
3)Рекомендуємо депутатам та партійним активістам створити свої профілі і вести прийом громадян в он-лайн режимі;
4)Активніше використовувати можливість спілкуватись із виборцями шляхом ведення персональних блогів.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com